Dia #26. Ponferrada – Pereje

Hora de sortida: 07.15
Hora d’arribada: 14.45
Km.: 31 aprox.

“Oloro Galicia…”
Avui he sortit de l’alberg amb dos dels italians, el Giacomo i el Fabio. L’altre s’ha esperat perquè volia sortir més gran.
Dos d’ells es coneixen (el Fabio, que ha marxat amb mi… i l’Andrea, que s’ha esperat). I m’agrada la manera en com estàn fent el Camino els dos amics… cadascú pel seu compte, si es troben durant el dia doncs perfecte… i sinó ja es veuràn a l’alberg a la nit o el dia següent. D’aquesta manera poden reflexionar i caminar com els vingui de gust. M’agrada.

Doncs he començat la jornada amb ells dos, avui teniem bastant clar tots que aniriem a Pereje, d’aquesta manera manteniem més o menys els Km. que portavem fent cada jornada i així estavem més a prop de la mítica pujada a O’Cebreiro.
La sortida de Ponferrada, igual que a Logroño, passava per alguns parcs i jardins per anar deixant enrere la ciutat (previ recorregut per la mateixa, evidentment).
Avui també es creuaven alguns poblets bastant junts entre si, cosa que fa més agradable el trajecte. En cap tram hi ha hagut més de 7 Km. entre dues poblacions. La primera, Columbrianos, a uns 4 Km. Aquí he deixat als dos companys, jo tenia gana i necessitava esmorzar una mica, ells també anaven una mica massa ràpid pel meu gust (prefereixo ser prudent).
Ni ens hem acomiadat, segur que ens tornavem a veure.
He anat a un bar i he esmorzat mentre m’informava de lo de la tragèdia de Castelldefels… començavem bé el dia…
Encara no havia sortit del tot el sol i per primera vegada en molts dies ja em posava en màniga curta, feia calor.

A la poca estona ja tornava a ser al camí. Des d’aquí fins a Fuentes Nuevas, que ja es veia des de l’altra població…uns 3 Km. pel costat de la carretera (de vegades esfalt, de vegades caminet). Un cop sortia direcció Camponaraya m’he retrovat amb l’Andrea, el noi italià que havia sortit més tard. Hem anat els 2 Km. que separaven les dues poblacions junts. Aquí jo he aprofitat per parar-me a comprar el meu quart tub de Voltarén i ell ha seguit.
Com és costum, la dependenta ràpid m’ha reconegut i s’ha començat a interessar sobre el meu peregrinatge… com que veia que anava per llarg he descarregat la motxilla i hem estat xerrant una estona. Per la gent d’aquí, això és el ‘pa de cada dia’, i que a sobre s’interessin per tú en qualsevol lloc, s’agraeix.
També he començat a notar cert accent gallec en algunes conversacions… la cosa anava bé… algo que fins fa uns dies no visualitzava, ara ho començava a percebre. 🙂

Pròxima població; Cacabelos. Anava sol, i ara el camí seguia paral•lel a la carretera però per un caminet ample. Al fons, unes muntanyes que m’atreien molt… el paissatge s’anava transformant poc a poc.
El tram s’ha fet rapidet, i en un no res ja era a l’entrada de Cacabelos. Un jardí enorme amb molta sombra em donava la benvinguda… igual que tots els italians i italianes que havia conegut, doncs estaven allà descansant i esperant a veure si arribava. Ens hem relaxat una estona, hem menjat alguna cosa, hem reomplert aigua i a seguir caminant.

Ara, fins a Villafranca del Bierzo el camí ja es separava de la carretera i començava un paissatge que us hagués sigut d’allò més familiar. Tot de camps de vinya i amb unes vistes al més pur estil Prioratí… bé, amb una diferència, amb moooolts cirerers per anar-se entretenint durant el trajecte (començo a tenir cara de cirera).

Bona part d’aquest tram l’he fet amb el Tobaio. Aquest és un altre italià que vaig conèixer ahir sopant. Va començar a Burgos amb dos amigues (que també ens creuavem a estones) i és el que ahir us deia que carregava dues pedres fins a Santiago… com un repte personal de penitència (està una mica sonat, però cap dia havia rigut tant… és super amable i no té problema en saludar a cada persona que es creua pel carrer).
Doncs bé, avui li he suspesat la motxilla i…. una bestialitat!!! L’ha pesat en una bàscula i feia 22 Kg. Déu meu!! I ell super feliç, li fa mal el turmell però con que ja sap del que és (evident) no es preocupa… i amb no nomès això, encara porta una bossa per anar recollint les deixalles que els mals peregrins llençen. Ja us dic… un personatge únic i a la vegada entranyable.

Feia molta calor, però aquell paissatge tant preciós ho compensava tot.
Quan quedaven uns 2 Km. per Villafranca del Bierzo ell s’ha esperat a les amigues i jo he continuat. El meu caminar era més ràpid i no volia parar, segur que ens tornavem a veure.

L’entrada a Villafranca del Bierzo era per l’ermita on hi ha la també mítica ‘puerta del perdón’ (crec que no m’equivoco). I com que estava oberta he aprofitat per segellar la credencial.
El camí feia una ruta per la població, com sempre. Però aquesta era molt més atractiva que qualsevol altra, es veia totalment integrada amb el paissatge muntanyós i era peculiar.
Després per passar pel pont on hi ha el monument al peregrí (foto), he decidit no parar i seguir fins a Pereje.
El camí seguia per l’esfalt, apegat a la carretera nacional i les vistes de Villafranca amb els seus monuments eren meravelloses.
Ni rastre dels italians, però jo he seguit.

Fins a pereje s’hi arribava caminant els 7 Km. per la mateixa carretera i a la vegada, sempre amb el riu al costat… (desitjava que el riu també passés per Pereje).
Feia molt sol i els peregrins que m’he creuat eren pocs. Em notava bé (relativament) i en poc temps ja hi era (el camí o carretera no es mereixia més atenció).

Allí, ara ja un pèl més apartat del trànsit, hi havia Pereje. Un poblet molt rural però super encantador pel paissatge que l’envoltava. Definitivament m’hi quedava…

Més clara ha estat la decisió quan he vist l’alberg… genial! Com una casa típica de la zona i tota reformada de fusta per dins. A més!, hi han llits individuals i no lliteres… bién!
L’hostaler super mega amable i encantador (Basili, el que deies del ‘segundo bar’ és totalment cert), a part que era quasi idèntic al protagonista de ‘mar adentro’… jajaja. Encara m’ha fet notar més a prop Galicia…

I com sempre, una dutxa i a menjar algo a l’únic bar del poble. Era tard i nomès ha pogut ser un entrepà, però era en una terrasseta i s’hi estava la mar de bé.
Al final de cada etapa, quan ja t’has dutxat i t’has canviat de roba, tota la resta del dis són com petites recompenses que al llarg dels dies valores moltíssim.

M’hi he estat una boba estona, però tenia moltíssimes ganes d’anar a remullar els peus al riu. Li he preguntat a l’hostaler com arribar-hi i super amablement m’ha indicat.
Allà hi he estat una bona estona reflexionant… era tot sombra i amb moltíssima vegetació, s’hi estava bé.

I la primera sorpresa del dia ha estat quan he tornat a l’alberg i he vist al Tobia… havia arribat soli i m’informava que els altres farien nit a Villafranca.
Tot suat i mentre l’hostaler li ensenyava l’habitació (en aquell moment també arribava un català que ens hem creuat avui), el Tobia ebs ha ensenyat les dues pedres que carregava… imagineu-vos, tots pel terra rient (incloent l’hostaler). No podia ser possible!! (foto)

Un cop tots instal•lats, hem anat al jardí que hi havia com una mini piscineta de pedra per fer passar una mica la calor i xerrar una estona de com havia anat el dia (foto). Cada dia és com estar amb una família i això crec que m’està enriquint molt… com si tots ens coneguéssim de fa temps. S’ha de viure.

I aquí l’altra sorpresa de la tarda (i bastant previsible). La visita dels pares i el tete a Pereje! jejeje… han aprofitat l’anada a Galicia per fer una parada i que la mare pogués estar més tranquil•la. 😉 Hem anat a prendre algo rapidet (perquè no volia tenir la sensació del Camí ja finalitzat ni res d’això, ells ja ho veien tot fet) i ells han seguit la ruta i jo he tornat amb els altres a l’alberg.

Una estona de descans i després tots a sopar al bar. Com que ja oloro Galicia, no m’he pogut estar de tastar un ‘cocido gallego’…

Ara estic en un cubert aquí al jardinet… fa caloreta, però us he d’informar que ja llampega i trona. Demà crec que la pujada a O’Cebreiro serà més èpica… jajaja.
Per cert, el Tobaia també escriu com un diari cada dia… tothom dorm i nosaltres aquí. Si es que no tinc remei.

Demà etapa més curteta i entrada a Galicia… ja són més de 800 Km.

Nanit!

P.D.1. Segueixo pensant que m’enrotllo… però així aprofito i ho utilitzo com un diari personal. Espero que no us importi.

P.D.2. Que algú m’expliqui com va la ‘moguda’ de TV3 per Falset, no?

P.D.3. Gràcies altra vegada a tots els que visiteu el blog… no sé com agraïr-vos-ho. 🙂

15 Respostes to “Dia #26. Ponferrada – Pereje”


  1. 1 Alco Juny 26, 2010 a les 7:41 pm

    Òscar, continuo flipant amb la capacitat que tens d’explicar les coses. Després de 30 o 40 quilòmetres i ho expliques amb un luxe de detalls fantàstic. Segueix enrollant-te d’aquesta manera. Ens tens a molts enganxats.

  2. 2 Antonio i Miner Juny 25, 2010 a les 9:06 pm

    Anim, Oscar,que ja hi ets!
    Com et diu un dels comunicants trobarem a faltar la crònica diaria de les teves aventures. Per a tu segur que serà una experiencia fonamental.
    Quina “ilu” poder trobar-te amb els pares!.Salutacions de part nostra.
    Una abraçada

  3. 3 Montsant Juny 25, 2010 a les 7:42 pm

    Segur que hauran quedat més tranquils els papis quan t’han vist. Jo crec que estaria com ells…

    La cosa va avançant i cada vegada queda més poc. Jo m’he començat a entrenar (ehemehem) per la cursa de muntanya de Falset i penso el munt de kms que fas tu cada dia, comparat amb els que faig jo…

    Que maca aquesta pinyeta de gent que estàs coneixent. I quina tela l’italià de les pedres….. són enormes!!

    Una abraçada forta i molta energia pel que et queda!

  4. 4 Pilgrim Juny 25, 2010 a les 5:19 pm

    Hola macu! Vaig seguint el teu blog per veure que iré trobant tot darrera teu… jejeje↲Veig que ho portes tot molt bé i me!n alegro molt per tú, xq ets un crack! Per cert espero que la pujada a O Cebreiro hagi anat molt bé. Ánims que ja en son menys de 150…

  5. 5 Uriburi Juny 25, 2010 a les 4:10 pm

    Jornada intensa i agradable no? comparat amb dies enrere, aixo respira bon aire, deuen estar ben orgullosos la teva família, felicitats pares i tete, jeje, molts del treball el preniem per boig i a aconseguit que molta gent s’hagi hagut de tragar les paraules.

    Per cert continua enrollante tant com vulguis, ens encanta llegir les teves cròniques diaries, hi ha dies que inclus pensem que son curtes.

    Una abraçada Oscar

  6. 6 Basili Ferré Juny 25, 2010 a les 3:21 pm

    Fa dos dies que no et puc seguir. Si pares a Triacastela, no deixis d`anar a la Misa del Pelegrí, i sentir a mn. Augusto, que encara que no estimi massa “a los nacionalistas”, te una visió de la vida molt particular i enriquidora. Que segueixis tenin un Buen Camino.

  7. 7 Montserrat Pellisa Juny 25, 2010 a les 12:52 pm

    Hola Òscar!!!

    Res només saluda’t i desitjar-te un bon final d ecamí!!!

    Referent a TV3, vaig vore a ton germà a primer plà

    Una abraçadota

  8. 8 leti Juny 25, 2010 a les 12:44 pm

    Guapura!!!!!!!!!!

    Jo estic al cibercafé de la feina (l’ordinador de la cuina, seguim sense internet al 5é 2a) i ara la lectura obligatòria de nit és la de dinar, bueeeeeno! Això si, he recuperat el meu mb remullat, però fa coses una mica estranyes..

    Jo no he vist res de tv3(entre que no paro per casa i no miro la tv), tot i que porto tota la setmana rebent-ne comentaris aquí a la feina…

    Res més, ànims amb la pujada d’avui i demà ja et quedarà menys!!

    Petonassos i molts d’ànims!!!

    PD: no seré jo qui es queixarà dels rotllos dels altres… 🙂

  9. 9 aplanaguma Juny 25, 2010 a les 12:43 pm

    Ei… això d’olorar galícia pinta super bé no? encara no he entès de què en farà aquest home de les pedrotes que s’emporta. no sé per què no vam vendre la teva excursió a Lavinia, n’haguéssim pogut fer un callejeros diagonal fantàstic. Encara que jo… t’acompanyaria en cotxe, crec 🙂
    vinga, ànims i amunt que ara sí que ja hi ets!

    àngelsp.

  10. 10 Lo Lewis Juny 25, 2010 a les 12:24 pm

    Petit!!!!!!!!!!!!!! Aquí el de la cara xunga!!!!!

    Acabo de fer la lectura de les últimes 4 cròniques i de rollo res de res!!! Es genial poder llegir fil per randa tot el que et passa!!! Ho fas tot, ho tens tot controlat, ets un peregrí de pura cepa! Que guai!

    Vaig veure a la mami, la tada abans de que vinguessin cap aki dalt i estaba emocionada amb la visita, tenia moltes ganes de veure’t i de comprobar si menges lo suficient! Suposo que es una bona injecció de moral aquesta visitilla! Sempre s’agraeix veure cares conegues i el suport dels que t’estimen!

    Per les fotos que has fet avui, sembla que el temps t’ha respectat pujant O’Cebreiro… però el tiempo diu que ha de ploure! Així que ves al tanto!!! No et flipis amb l’etapa d’avui, ke després de la pujadeta no cal forçar la maquinaria que encara queden 150 kilometrillos!!

    La Jou te raó, jo no he vist res del programa “El divenres”, però la unica imatge ke vaig veure per la TV, allí estava el tete xupant càmara! jejejej

    Pues res petit! Vaig a fer un vistazo a les fotos del face… i cap a dinar!

    Fins la nit xatulí!!

    Una estimada ben gran i passat-ho bé!!!!

  11. 11 jou Juny 25, 2010 a les 11:43 am

    Hola Oscar:

    No nomes tu et sents més aprop de Galicia nosaltres també ens hi sentim.
    Et vec amb molts ànims i això és bo.

    Molta energia per el trocet que et queda

    Per cert, del tinglado de TV3 només dir-te que el teu germà, el Blai i companyia són un xupa camares.jejejejeje
    Veien una camara en marxa i alli estaven ells.

    Un petó

    Jud

  12. 12 mari carme Juny 25, 2010 a les 10:54 am

    bones, fins ara no he pogut llegir la crónica d’ahir (finde, sin comentarios) vaig anar a dormir emprenyadissima, però … bé es igual …
    la questió es que ja l’he llegida i com sempre he quedat admirada de lo detallades que les fas. em fa l’efecte que soc capaç de veure-ho i sentir l’olor d’aquestes vinyes.

    suposo que la visita de la familia et debia emocionar i a ells encara més. que bé que una aventura aixì, la puguis acabar saben que ells estaran a la plaça, per aplaudir-te en nom de tots nosaltres (m’encantaria poder ser-hi també)

    ara deus estar pujant O’Cebreiro, anims que tu pots això i molt més, fins al vespre.(espero)

    sempre més i millor. amunt i crits ¡¡¡¡¡

  13. 13 Rosa Barceló Juny 25, 2010 a les 7:15 am

    Òscar!!!

    M’alegro molt que tot vagi millor; això ja està fet quasi!!!

    Poc a poc vas aproximan-te al teu repte.

    Molts petons,

    Rosa

  14. 14 Josep Clua Juny 25, 2010 a les 6:19 am

    BON DIA!

    Quan vàrem fer el camí, des que haviem sortit de Roncesvalles teniem com una mena d’espasa de Damocles damunt del cap: O Cebreiro. Ens feia molt respecte i a la vegada una mica de por, va ser una pujada dura, però bonica i en arribar dalt varem tenir la impressió de que ara res ens podia parar fins a Santiago. Pensa, però que la pujada no acaba a O Cebreiro, després encara queden els alts de Sant Roque i do Poio! (si més no en el recorregutr en bici) I després baixada molt pronunciada cap a Triacatela. Alerta!

    Segueixes provocant-nos una molt sana enveja, estàs fent un camí humanament molt enriquidor i segur que marcarà un abans i un després en la teva vida.

    De TV3 poca cosa et podem comptar perquè dels tres dies, dos varem ser fora, però pots trobar alguns vídeos del programa al link següent.

    http://www.tv3.cat/searcher/tvc/searching.jsp?textBusca=divendres&hiCategory=VID

    A tu potser et sembla que t’enrolles molt, però els que estem aquí ja comencem a pensar en que hauries de fer el camí de tornada també caminant, quan arribis trobarem a faltar molt les teves cròniques. Moltes gràcies per fer-nos viure la teva aventura de manera tant personal i directa.

    Au!, que ara els rollistes som nosaltres.

    Una abraçada i molts ànims!

    ULTREIA!!!

    Josep i Maria Josep

  15. 15 Maria Josep Juny 25, 2010 a les 5:27 am

    Espero que poder abraçar als de casa ha estat una injecció de força i moral. Avui divendres ja entraràs a Galícia? Qué bé,ja vas de cara a a barraca!!!

    Fer la ruta diària amb diferents persones et dóna l’oportunitat de conèixer gent de tot arreu, que tots compratiu un mateix objectiu. Espero que anar xerrant i anar contant-vos la vida deu fer que els km caiguin sense notar-los tant.

    Cuida’t i molts ànims fins O’Cebreiro! Seguim aplaudin-te, com cada dia.

    Una abraçada!


Deixa un comentari