Dia #13. Alcanadre – Logroño

Hora de sortida: 06.45
Hora d’arribada: 14.00
Km.: 30 aprox.

“Això és una altra cosa!”
Si l’altre dia entrava a La Rioja en dia festiu… avui he entrat a Logroño amb el dia de festa local també! jaja

Avui a les 6 ja sonava el despertador. Aquesta nit no ho dormit massa bé… entre les molèsties de totes les articulacions i el soroll dels trens…
Just quan obria la porta per marxar, s’ha despertat el senyor Osé, ens hem despedit i ens hem desitjat un ‘buen camino’…
Segons la guia, avui tocava l’etapa més dura del Camí de l’Ebre. Sobretot perquè al sortir d’Alcanadre s’havia de pujar i baixar una muntanya, que segons deia, era ‘muy dura y con muchas piedras en el camino’… doncs bé, no era més que anar de Falset fins a Sant Gregori (han exagerat molt).
He passat per una ermita i després de caminar, com ja de costum, pel costat de la via del tren, he arribat a Arrubal.
Portava uns 12 Km. i he aprofitat per esmorzar. Avui un super entrepà de truita amb formatge!
No m’he entretingut massa, l’entrada a Logroño ja m’habien dit que era llarga, i tenia ganes d’arribar.
Abans, però, quedava passar per Agoncillo… un poblet a 5 Km. d’Arrubal. I d’aquí ja fins a Logroño. El tram s’ha fet una mica pesat. Al principi m’ha costat trobar la sortida del poble… sort que quasi sempre coincideix amb el GR99 i és fàcil. Normalment el GR també passa per les mateixes poblacions, però fa bastant més recorregut… aquest cop, però, en la sortida del poble coincidien.
He anat seguint les fletxes (que extranyament n’hi habien poques) fins un punt que era desconcertant. El GR seguia recte (la opció que jo creia correcta) i després hi habia un túnel que creuava les vies que, igual que al GR, tampoc es veia cap fletxa. He optat per seguir recte… quan de sobte, una veu que sortia d’un jardinet que m’ha ‘salvat’…
– Eh tuuuu!! Que estas haciendo el camino?
– Si, si…
– Pues vuelve que el camino passa por aqui debajo del túnel! Ya verás las flechas más adelante. Quiero pintar una flecha aquí pero no me dejan…
– Vaya… gracias! Muy amable.
I sort… sinó ja em veia caminant més del compte!
Els següents Km. han estat durant bastanta estona per la carretera nacional (estic indignat de la quantitat d’esfalt que he fet) i després ha començat l’entrada eterna a Logroño passant entre masies i camps de cultiu.
He de confessar que no m’he pogut resistir d’agafar un grapat de cireres d’uns cirerers que estàven a la vora del camí… jejeje.
Això sí, prefereixo l’entrada a Logroño que l’entrada a Saragossa!

Un cop a la ciutat (tot perfectament indicat) he optat per anar a un alberg de peregrins privat enlloc del municipal.
Per varies raons… perquè em queia més a prop… perquè tenia rentadora… i perquè tenia massatgista!!
El tema de les cames comença a ser delicat… i crec que enlloc d’una ruptura de fibres és una sobrecàrrega brutal. Avui també m’apareixia a l’altra cama… però intento no fer-li cas.

A l’alberg ja he notat un aire diferent… la gent és super amable i ja no estic sol! jajaja
La Blanca, que és la jefa m’ha tractat super bé i m’ha ajudat a rentar la roba i estendre-la… la massatgista m’ha dit que el que tinc a les cames encara és poc per tots els Km. que porto, m’ha destensionat una mica els músculs… i he estat xerrant amb alguns catalans.
Hi ha un noi de Tarragona, el Javi, que el fa amb bici… va començar ahir de Roncesvalles i s’ha ‘cascat’ 145 Km. avui (toma!). I hi ha dos homes de Barcelona que també el fan amb bici, però a un altre ritme.

És curiós que, quan explico a qualsevol persona el que estic fent, tots em pregunten el mateix:
– I tu vas fins a Santiago??
No sé que pensar…

Res, que fa una estona hem anat amb el Javi a buscar algo de menjar preparat i ara ja toca anar a fer nones.
Si demà el temps ho permet, més!

Una estimada des de Logroño (puerta del Camino).

P.D. Us adjunto una foto amb la Blanca, el Javi i un dels homes de Bcn.
I aprofito per fer propaganda d’aquest alberg… li he promès a la Blanca a canvi de la foto! Albergue “Puerta de Revellín”, super bona gent! 😉

7 Respostes to “Dia #13. Alcanadre – Logroño”


  1. 1 mari carme Juny 12, 2010 a les 3:20 pm

    bones, caminante ahir et vaig fer el salt, però es que vaig ser fora, o sigui que avui missatge doble.

    em sembla que cada dia que passi, necessitaràs mes temps per fer les cròniques … haurasn de ser mes llargues(bien) perquè les vivencies es multiplicaran.

    no repetiré el que et diu altra gent mes experta que jo però cuida’t i vigila la maquinària.

    per les fotos veig que no fas massa cas al qui et diu que no t’afaitis … estaria be veuret barbudet .

    be a hores d’ara ja deus haver acabat per avui, al vespre espero la nova entrega .
    un petonet i anims, molt anims …

  2. 2 Bruno Juny 12, 2010 a les 7:02 am

    jajajajajaja que vols que pensi la gent sobre la teva aventura?? No es que sigui molt normal….jejejejeje ets un Forrest Gump i espero que no t’estiguis afeitant!!!
    Ho estas fent de muerte!!! Estem orgullosos de tu ja ho saps, no m’extranya que atun pare li caigui la baba, si es que mi hijo és un trotamundos a pie !!
    Això de preguntar en cas de dubte és un molt bon consell que no et faci mandra que potser t’estalvia algun que altre Km i no crec que estiguis en condicions per fer-ne de més !!
    Un petonarru des de BCN !!!

  3. 3 PANDOT Juny 11, 2010 a les 10:25 pm

    Hi nen,avui he parlat amb t’un pare….li cau la baba quant parlen de s’un fill, jejejejeje, tu ni puto caso de les cames, sempre dic que amb aquestes situacions s’ha de pensar amb una frase èpica……NO SIENTO LAS PIERNAS DIOS MIOOOOO.(JOHN RAMBO).

    Anims y ADELANTEEEEEeeeeeee……

    PANDOT.
    LIMBO.
    FALSET REPUBLIK INDEPENDENT.

    AAAAAAAAAAAAA………. una cosa, falta una foto, la de LA(no el) massatgista, no l’has posat.

    ves al loro amb les massatgistes….jijijijijijiji

  4. 4 Maria Josep Juny 11, 2010 a les 9:17 pm

    Crec que ja t’ho vaig dir en algun altre comentari: “Si vols saber com és el camí, pregunta als que tornen”. Per això, si tens ocasió, pregunta a la gent dels pobles i així t’estalviaràs de fer km de més, segur.

    El camí encara és llarg i ja diuen els castellans que “A camino largo, paso corto”. Escolta el teu cos: si tens set, beu; si tens gana, menja; si estàs cansat, descansa, i si et fa mal la cama, sigues prudent!!!

    Avui estic per refranys, ja veus. Una abraçada enorme!!

  5. 5 Josep Clua Juny 11, 2010 a les 8:44 pm

    HOLA!!
    Si et trobes en situacions de dubte quant a quin camí seguir pregunta. Busca algú i pregunta, sempre és millor fer 30 metres fins a una casa i preguntar que fer cap a Horta de Sant Joan si anaves a Gandesa.
    Ja veig que comences a viure l’ambientillo del camino, albergs amb gent, conèixer altres peregrins, unes vegades els retrobaràs diverses vegades en el decurs del camí, altres seran coneixences fugisseres, però sempre enriquidores.
    Algú t’alertava sobre els possibles pispes als albergs, és una trista realitat, ves amb molt de compte, hi ha molt viu que te la mà molt llarga.
    Ja se que em diràs que soc un pesat, però t’ho torno a dir: Escolta els missatges del cos, escolta la cama i fes el que més convingui en cada cas.

    Molts ànims i una abraçada!

    ULTREIA!!!!

    Josep i Maria Josep

    PD.- Sabem que hi ha molta gent que segueix aquesta aventura i que cada dia llegeix aquest blog, però que no fa cap comentari. Des d’aquí els animem a dir la seva. Segur que l’Oscar us ho agrairà.

  6. 6 Pilar Juny 11, 2010 a les 8:38 pm

    Ostres Oscar!, aixi que avui fins i tot massatge! i tant…ja t’ho mereixes i aquestes cames s’han de cuidar. Els quilòmetres van passant i les teves cames ho noten, ara tot amb alegria, i menys mal que ja has trobat gent…Espero que a poc a poc, el somni s’està fent realitat.Ànim i descansa. El camí t’espera… i nosaltres també.
    Aplaudiments i una abraçada.

  7. 7 Leti Juny 11, 2010 a les 8:29 pm

    Guapura!! Recent sopada a cals DonRaImms mentre parlavem del teu camí (el DonRa ja li pregunta directament a tuns pares..) ja m’he trobat amb la crònica d’avui. Comença a ser com un serial d’aquests que tant m’agraden a mi.

    Res, que demà tinguis un bon 1r dia de camino. No et cansis d’explicar que si que vas a Santiago! 🙂 I que cada dia més gent i més experiències.

    M’he pres la llibertat de fer-te servir d’exemple per ajudar a una amiga avui. Li passaré el link per veure si s’anima! 🙂

    I ja saps, poc a poc i bona lletra!

    Et segueixo aplaudint!

    Un petonet!


Deixa un comentari